AJUTOARE DE CHIRIE
Ajutorul de chirie se acordă conform Hotărârii Consiliului Local 317/21.12.2022 privind acordarea ajutorului pentru plata chiriei.
a) Cine poate beneficia?
Ajutorul pentru plata chiriei se acordă doar persoanelor/familiilor care:
- Au domiciliul sau reședința pe raza orașului Pantelimon.
- Nu au în proprietate imobile
- Au un venit net pe membru de familie sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată.
Ajutorul pentru plata chiriei se acordă pentru următoarele categorii de beneficiari:
- Persoane singure/familiile/familiile monoparentale din evidențele Directiei de Asistență Socială Pantelimon care in urma anchetei sociale, pot fi incadrate in categoria persoanelor marginalizate social sau in risc de marginalizare sociala, cu domiciliul/reședința pe raza orașului Pantelimon.
- Tinerii proveniți din centrele de plasament și din centrele de primire a copilului din cadrul serviciilor publice specializate de pe raza județului Ilfov.
- Victimele violenței domestice cu domiciliul/reședința pe raza orașului Pantelimon.
- Persoane vârstice aflate în situații deosebite.
- Pentru a putea beneficia de ajutor pentru plata chiriei, persoanele eligibile trebuie să îndeplinească cumulative următoarele condiții:
– solicitantul trebuie să fie cetățean roman și să aibă domiciliul sau reședința pe raza orașului Pantelimon, județ Ilfov;
– imobilul care face obiectul contractului de închiriere să fie pe raza orașului Pantelimon;
– solicitantul precum și oricare alt membru al familiei, sau asimilați acestora (concubin, partener), nu are în proprietate o locuință și nici nu a înstrăinat o locuință în ultimii 10 ani anterior datei depunerii cererii;
– solicitantul, precum și oricare membru major al familiei sau asimilați acestora (concubin, partener), nu are în folosință o locuință din fondul locativ de stat;
– solicitantul, precum și oricare membru major al familiei sau asimilați acestora (concubin, partener), nu a beneficiat de sprijinul statului în credite pentru închiriere/construire de locuință sau alte programe aprobate prin legislația în vigoare;
– venitul net lunar pe membru este sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată;
– beneficiarul îndeplinește minim 8 puncte conform criteriilor speciale de selecție
b) Acte necesare:
Documente care să ateste componența familială
- actul de identitate al solicitantului și actele celorlalți membri ai familiei;
- buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie;
- copie certificat naștere ( ale copiilor)/ certificat de căsătorie;
- hotărârea definitivă de încuviinţare a adopţiei/ de plasament familial al minorului;
- acte care atestă calitatea de moştenitor/tutore/curator;
- acte din care să rezulte că un membru al familiei urmează o formă de învăţământ;
- acte medicale dacă este cazul
Documente privitoare la veniturile realizate de membrii familiei, respectiv:
- adeverință cu salariul net;
- Dovada înscrierii la AJOFM pentru persoanele apte de muncă ce nu realizează venituri;
- adeverință de venit – de la administrația financiară sau declarație pe propria răspundere că nu realizează venituri. – ANAF;
- Stagiu de cotizare de la CASA DE PENSII;
- cuponul pentru pensionari, șomeri;
- adeverință de elev ( pentru elevi) și cuponul de alocație de stat;
- certificat de încadrare în grad de handicap și cuponul cu indemnizația de handicap;
- scrisoare medicală tip de la medicul de familie;
- certificat fiscal sau declarație pe propria răspundere privind bunurile deținute în proprietate/folosință de membrii majori din familie;
- adeverință teren arabil;
- orice alte acte din care să rezulte veniturile familiei;
- Copie și original a contractului de închiriere înregistrat în evidențele fiscale – ANAF ;
- Declarație pe propria răspundere din care să rezulte că între titularul ajutorului de chirie și proprietarul locuinței închiriate, respectiv membrii familei acestora, nu există niciun fel de relație de rudenie